FRAKT & RETUR

Beställningar skickas normalt från vårt lager dagen efter Kunden gjort sin beställning.

Normal leveranstid är 2–7 arbetsdagar, med undantag för graverade/ specialbeställda smycken som har leveranstid på 3–7 arbetsdagar.

Varorna skickas med PostNord och hämtas hos PostNords uthämtningsställe.

För att Kunden ska kunna spåra sitt paket, får Kunden en leveransavisering med spårningsnummer via mail. Vi har fri frakt inom Sverige. 

Guld Värd står tyvärr inte för returfrakten.

Tänk på att emballera produkten väl så att den inte skadas i transporten. 

Returadressen är Guld Värd AB, Blüchers stig 9, 247 70 Genarp. 

Återbetalning sker så snart Guld Värd har mottagit och godkänt returen. Det sker normalt inom 15 arbetsdagar.

Om Kunden inte hämtar ut paketet har Guld Värd rätt att debitera Kunden en avgift på 250 SEK för nedlagt arbete och fraktavgifter. Observera att ej uthämtat paket inte faller inom ramen för ångerrätt eller fria returer.

Ångerrätt och öppet köp

Är Kunden inte helt nöjd med smycket som levererats. Då har Kunden full ångerrätt och öppet köp under förutsättning att detta sker inom 14 dagar efter mottagen vara. 

Kunden är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet.

Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet och inom 15 arbetsdagar.

Kunden returnerar smycket i samma förpackning som Kunden mottog den i. Eventuella askar, förpackningar och tillbehör till varan ska också returneras i väsentligt oförändrat skick.

Guld Värd utför en kvalitetskontroll av alla returnerade smycken. Om Guld Värd anser att smycket har blivit ändrad på något sätt kommer smycket inte att accepteras för retur och skickas tillbaka till Kunden utan återbetalning.

Ångerrätt eller öppet köp gäller inte för specialbeställningar, graverade smycken, presentkort samt rea varor. Genom att Kunden accepterar villkoren samtycker Kunden till att ångerrätten inte gäller för specialbeställningar, graverade smycken, presentkort samt rea varor.

Skadat paket

I fall av skadat eller öppnad paket vid leverans, kontaktar Kunden utlämningsstället direkt när Kunden hämtat ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.