FRÅGOR & SVAR

Leverans

Snabb leverans! Det tar 2–7 arbetsdagar att leverera inom Norden (Sverige, Danmark och Norge).

Ja, till Danmark och Norge.

När ditt paket skickas från vårt lager mottar du som kund ett mail med en spårningslänk där du kan spåra paketet. Kan du inte se paket via spårningslänken, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst här eller via mail hej@guldvard.se.

Ja. När ditt paket skickats från lagret mottar du ett mail med en spårningslänk där du kan följa paketet.

När ditt paket skickas från lagret skickas ett mail med information till dig om att ditt paket är på väg tillsammans med en spårningslänk där du kan följa paketet.

Varorna skickas med PostNord och hämtas hos PostNords uthämtningsställe.

Hämtar du inte ut paketet från valt uthämtningsställe kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för ej uthämtat paket.

Kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

Vi har fri frakt inom Sverige. Frakt tillkommer på beställningar utanför Sverige.

Du kan gå till ombudet och ange de fyra sista siffrorna i spårningslänken (som du har mottagit per mail) tillsammans med ID. Du är även välkommen att kontakta vår kundtjänst här eller via mail hej@guldvard.se .

Prova att uppdatera länken ett par gånger. Har du inte mottagit paketet efter någon dag, kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

Min order

Kolla gärna om den har hamnat i din mails skräpkorg. Vid hög tryck på hemsidan kan orderbekräftelsen dröja något innan den kommer fram. Har du inte mottagit din orderbekräftelse dagen efter ett köp, kontakta vår kundtjänst här.

Vi kan inte lägga till en produkt på en redan lagd order. Du är istället varmt välkommen att lägga en ny order.

Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi gärna till att kolla upp om det är möjligt. Det är dock ingen garanti.

Leverans sker endast till folkbokförd adress, ändring av leveransadress är inte möjlig.

Vi har en leveranstid på 2–7 arbetsdagar. Har du inte mottagit ordern efter detta tidsspann, kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig med din order.

Det är tyvärr inte möjligt att ändra betalsätt efter en lagd order. Har du några frågor gällande din betalning, är du varmt välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Klarna.

Du kan alltid skjuta upp fakturan via Klarna eller kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

Returer

Du finner all information om hur du gör en retur här.

Vi beklagar att du har mottagit fel produkt eller saknar en produkt. Kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

Vi beklagar verkligen detta. Kontakta vår kundtjänst här med en beskrivning av vad som är fel på produkten tillsammans med en bild eller video som visar hur produkten är felaktig så hjälper vi dig.

I fall av skadat eller öppnat paket vid leverans behöver du kontakta utlämningsstället där du hämtat ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Inom 15 arbetsdagar efter att vi har mottagit och godkänt din retur. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet.

Har du mottagit en trasig eller defekt produkt är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

Har du mottagit en skadad eller defekt vara behöver du kontakta vår kundtjänst här, gärna med en bild på produkten, så att vi kan hjälpa dig. Kunden ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar du varan inom två månader räknas det som inom skälig tid.

Betalning & Återbetalning

Loggar du in på ditt konto hos Klarna hittar du all information gällande din betalning.

Det är tyvärr inte möjligt att ändra betalsätt efter en lagd order. Har du några frågor gällande din betalning, är du välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Klarna.

Har det inte dragits eller reserverats pengar från ditt konto kan det vara så att din order inte har gått igenom, alternativt har du valt att betala via delbetalning eller faktura. Kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

Det kan ta upp till 15 arbetsdagar för oss att hantera återbetalningar. Kontakta vår kundtjänst här om den tiden har överskridits så kollar vi på ditt ärende.

Du skriver in ditt presentkortsnummer i kassan. Det finns ett fält i kassan där du enkelt skriver in koden.

Du får fakturan via mail när paketet har skickats från vårt lager. Har du inte mottagit den kan du logga in på ditt konto hos Klarna alternativt kontakta vår kundtjänst här.

Kolla i din skräpkorg om den har hamnat där. Har den inte det, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

Min sida & Inloggning

Klicka på “glömt lösenord” så skickas en återställningslänk till ditt mail.

  • Du ser alla dina ordrar
  • Se vilka produkter du har på bevakning
  • Kan lämna recensioner på produkter du har köpt
  • Hitta köpta presentkort

Kontakta vår kundtjänst här så tar vi bort ditt konto.

På mina sidor hittar du samtliga ordrar som är beställda med samma mailadress som är knuten till kundens konto.

Presentkort

Vi säljer endast elektroniska presentkort dvs. att du får presentkortet direkt efter köp till den mail du som kund angivit i kassan.

Du får ditt presentkort per mail direkt efter köp. Presentkortet är giltigt i 12 månader.

Börja med att kolla om det har hamnat i din skräpkorg. Om inte, kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig.

Du får presentkortet några minuter efter genomfört köp.

Presentkortet är giltigt i 12 månader.

Presentkortet skickas till den mail du som kund angav i kassan.

Det går bra, ange samtliga koder med ett kommatecken i kassan.

Du kan använda resterande belopp inom 12 månader på nästa köp.

Produkter

För att smycken ska få en lång livslängd är det viktigt att vi tar väl hand om dem.

  • Ta av dig dina smycken när du badar, duschar och tränar
  • Undvik att sova med dina smycken för att minska risken att de böjs eller går sönder
  • Smörj först in dig med hudkräm, låt det torka en stund, sätt sedan på dig smycket
  • Undvik att spruta parfym på dina smycken
  • Rengöra försiktigt ditt smycke med en mjuk trasa eller en putsduk

Vi rekommenderar att du alltid lägger varje smycke i en separat ask efter att du har rengjort smycket.

Hos oss på Guld Värd har du 36 månader garanti på dina smycken. Garantin gäller tillverknings- och materialfel. Garantin gäller inte normalt slitage, åldrande av produkt, vårdslös hanterande eller skada genom olyckshändelse. Tänk på att smycken tillverkade i guld är ömtåliga och bör hanteras med varsamhet.

Spara din orderbekräftelse/faktura eftersom det är ditt garantibevis.

Kunden ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar kunden inom två månader räknas det som inom skälig tid.

Ja, vi kan gravera den lätt buktiga bron i mitten av armbandet på framsidan med bokstäver. Gravyrtexten kommer att noteras i kassan efter att du har fyllt i leveransinformationen i fältet Beställningsanteckningar / Armbandsgravyr. Bron på armbandet kan graveras med det maximala antalet bokstäver som anges i produktbeskrivningen. Gravyrtjänsten är gratis. Efterfråga om gravyr kommer att förlänga din beställning med 1–3 arbetsdagar från mottagen order.

Nej, ångerrätten gäller inte för graverade/ specialbeställda smycken. Genom att Kunden accepterar villkoren samtycker Kunden till att ångerrätten inte gäller för graverade/ specialbeställda smycken.

På respektive produkt kan du klicka i “påminn mig” och skriva in din mailadress. Du får då ett mail så fort produkten är åter i lager.

Nej. Alla våra smycken är allergivänliga.

Smycken kommer i olika karathalt på guldet. Rent guld betecknas som 24 karat vilket är det högsta och alla andra karathalter under 24K är delar av 24. 18 karat är till exempel 18 delar guld av 24 karat vilket motsvarar 75% guld. De resterande 25% utgörs av andra metaller. Rent guld (24K) är förhållandevis mjukt och används inte till smycken. Ska man till exempel hålla fast en sten på örhängen så är det viktigt att fästet runt stenen är hållbart. Så ser man på det ur ett hållbarhetsperspektiv så är en lägre karathalt bättre.

Därför använder vi 9K (375), 14K (585) och 18K (750) guld till våra smycken.

Karathalten finns med i smyckets beskrivning.

Diamant anses vara det hårdaste materialet i naturen, som bryts ur jorden, poleras och sedan sätts i extraordinära smycken.

Vi tillverkar extremt känsliga smycken och monterar små diamanter. Men även i sådana fall är kvaliteten ytterst viktig för oss. Vi använder GVS1-diamanter. På värdeskalan för färg och klarhet ligger de på den övre halvan.

Diamanterna som vi på Guld Värd använder i våra smycken är alla naturliga och vi intygar att deras ursprung är från konfliktfritt område.

Även om diamant är världens hårdaste naturliga material så kan faktiskt en diamant gå sönder. Om en kraftig styrka träffar hårt i fel vinkel så kan diamanten gå sönder.